Oil Catch Tank
Tujuan Sistem PCV Stock anda:
PCV (Positive Crankcase Ventilation) sistem direka untuk mengawal selia dan mengeluarkan asap dari kotak engkol enjin, dan untuk mengurangkan tekanan kotak engkol yang boleh menyebabkan kebocoran minyak atau merosakkan lak. Ia adalah satu cara untuk gas untuk melarikan diri dengan cara yang terkawal dari kotak engkol enjin pembakaran dalaman.
Semasa operasi biasa enjin pembakaran dalaman, ada udara dan bahan api campuran dimampatkan di dalam kebuk pembakaran yang dinyalakan dan hasilnya, memaksa omboh ke bawah. Sedikit yang mencetuskan kebocoran campuran masa lalu gelang omboh dan berakhir dalam kotak engkol. Kebocoran ini sering dirujuk sebagai "meniup-oleh" (kebocoran masa lalu gelang omboh), serta kabus minyak.
Sebahagian daripada kabus minyak dan produk-produk lain menetap di sepanjang pengambilan enjin dan dari masa ke masa membentuk "gunk." Tangkapan minyak boleh mengumpul kabus minyak dan memeluwap wap bahan api di samping membenarkan "bersih" gas akan diluluskan ke dalam pengambilan. Biasanya tamparan demi gas-gas yang dimasukkan melalui beberapa dawai, yang memberikan wap titisan sesuatu untuk mematuhi. Sejak tin tangkapan minyak terpeluwap bahagian wap gas-gas, mereka akan perlu dirawat secara berkala semua minyak, bahan api dan bahan pencemar lain.
Selain daripada campuran udara / bahan api dan kabus minyak, terdapat juga kemungkinan pemeluwapan, atau titisan air. Pemeluwapan adalah lebih mudah dalam iklim lembap, tetapi ia boleh wujud di mana-mana terdapat turun naik suhu di panas dengan persekitaran sejuk.
Jika pencemaran bahan ini disimpan di dalam kebuk pembakaran, mereka akhirnya akan membuat jalan mereka ke dalam minyak di dalam kotak engkol dan menyebabkan pencemaran minyak dan pencairan atau membuat cara mereka kembali ke dalam pancarongga pengambilan.
Masalah ini telah wujud selama-lamanya. Pada masa lalu, enjin telah dilengkapkan dengan breathers yang akan membolehkan kotak engkol untuk "nafas". Penambahan breathers ini menyebabkan peningkatan sederhana hayat enjin. Walau bagaimanapun, ia tidak sehingga kotak engkol enjin telah dipasang dengan bolong atau pemindahan tiub yang perubahan besar telah berpengalaman.
D1 Spec Oil Catch Tank
PCV (Positive Crankcase Ventilation) sistem direka untuk mengawal selia dan mengeluarkan asap dari kotak engkol enjin, dan untuk mengurangkan tekanan kotak engkol yang boleh menyebabkan kebocoran minyak atau merosakkan lak. Ia adalah satu cara untuk gas untuk melarikan diri dengan cara yang terkawal dari kotak engkol enjin pembakaran dalaman.
Semasa operasi biasa enjin pembakaran dalaman, ada udara dan bahan api campuran dimampatkan di dalam kebuk pembakaran yang dinyalakan dan hasilnya, memaksa omboh ke bawah. Sedikit yang mencetuskan kebocoran campuran masa lalu gelang omboh dan berakhir dalam kotak engkol. Kebocoran ini sering dirujuk sebagai "meniup-oleh" (kebocoran masa lalu gelang omboh), serta kabus minyak.
Sebahagian daripada kabus minyak dan produk-produk lain menetap di sepanjang pengambilan enjin dan dari masa ke masa membentuk "gunk." Tangkapan minyak boleh mengumpul kabus minyak dan memeluwap wap bahan api di samping membenarkan "bersih" gas akan diluluskan ke dalam pengambilan. Biasanya tamparan demi gas-gas yang dimasukkan melalui beberapa dawai, yang memberikan wap titisan sesuatu untuk mematuhi. Sejak tin tangkapan minyak terpeluwap bahagian wap gas-gas, mereka akan perlu dirawat secara berkala semua minyak, bahan api dan bahan pencemar lain.
Selain daripada campuran udara / bahan api dan kabus minyak, terdapat juga kemungkinan pemeluwapan, atau titisan air. Pemeluwapan adalah lebih mudah dalam iklim lembap, tetapi ia boleh wujud di mana-mana terdapat turun naik suhu di panas dengan persekitaran sejuk.
Jika pencemaran bahan ini disimpan di dalam kebuk pembakaran, mereka akhirnya akan membuat jalan mereka ke dalam minyak di dalam kotak engkol dan menyebabkan pencemaran minyak dan pencairan atau membuat cara mereka kembali ke dalam pancarongga pengambilan.
Masalah ini telah wujud selama-lamanya. Pada masa lalu, enjin telah dilengkapkan dengan breathers yang akan membolehkan kotak engkol untuk "nafas". Penambahan breathers ini menyebabkan peningkatan sederhana hayat enjin. Walau bagaimanapun, ia tidak sehingga kotak engkol enjin telah dipasang dengan bolong atau pemindahan tiub yang perubahan besar telah berpengalaman.
A PCV (Positive Crankcase Ventilation) sistem wujud untuk membantu menangani masalah ini dan mengusir gas keluar dari kotak engkol dan kembali ke dalam pancarongga pengambilan. Kerana pancarongga pengambilan berada pada tekanan yang lebih rendah daripada kotak engkol, sedutan dicipta menjaga sistem PCV berterusan. Pada enjin dilengkapi dengan pengecas turbo, injap sehala kadang-kadang digunakan untuk mencegah menekan kotak engkol semasa rangsangan.
Pertama terdapat tidak lebih daripada breathers biasa untuk membolehkan tekanan kotak engkol yang berlebihan yang akan dikeluarkan atau disalurkan. Tetapi kerosakan daripada tidak "curahan" semua gas keluar menyebabkan hayat enjin yang singkat (sudah tentu minyak di hari itu adalah apa-apa seperti perlindungan sintetik hari ini menyediakan) supaya perubahan seterusnya menambah tiub bolong, atau tiub pemindahan yang berlari dari bahagian atas kotak engkol untuk rendah pada kereta di mana masa lalu live udara akan mewujudkan sedutan, atau vakum yang akan menarik wap keluar dan melepaskan perasaan mereka secara langsung ke udara dengan seketika (hampir tidak ditapis dengan media jenis dawai yang mabuk untuk menangkap debu & kotoran) membenarkan "segar" solek udara di untuk melengkapkan proses curahan. Sekarang ini menyebabkan banyak meningkat hayat enjin, tetapi minyak sebagai motor tidak perlu lagi dipakai akan mula menitis keluar tiub dan titisan ke atas jalan raya, maka hujan akan membasuh ia ke dalam parit, di mana ia akan masuk air tanah (anda tahu seluruh kisah EPA) dan gas hanya disalurkan ke udara.
Sebagai EPA dan kuasa-kuasa yang diberi mandat undang-undang pelepasan yang lebih ketat sistem itu ditapis lebih dan lebih akhirnya berkembang menjadi apa yang kita ada hari ini. Sistem sepenuhnya tertutup yang menggunakan vakum disediakan oleh pancarongga pengambilan untuk menarik wap ini keluar, dan udara segar solek ditapis diambil dari sistem pengambilan udara utama dan ditapis oleh penapis udara utama. Ini menyebabkan pelepasan sangat bersih, tetapi isu-isu yang tidak diingini adalah letupan atau "mengetuk" yang berlaku apabila minyak dimasukkan ke dalam kebuk pembakaran bahawa sensor ketukan mengambil (sebelum kita boleh mendengarnya) dan tarik pemasaan untuk melindungi enjin daripada kerosakan , dan kuasa itu dikurangkan. Keputusan lain adalah pembentukan karbon pada injap & puncak omboh (sebarang techs membaca ini pasti boleh mengesahkan jumlah) juga mengakibatkan pengurangan prestasi dan kurang kuasa dibuat.
Tujuan minyak tangkapan yang sepatutnya memisahkan boleh adalah untuk laluan gas-gas melalui sistem sesekat yang menyediakan hubungan yang paling mungkin dengan permukaan luar menyebabkan minyak terperangkap dan dikeluarkan daripada gas-gas lain yang meneruskan melalui pengambilan dan dibakar dan digunakan. Ia tidak apa-apa yang lain dalam apa-apa cara untuk minyak enjin itu sendiri ... .Ia tidak boleh.
Tidak semua Oil Catch Tank adalah dicipta sama! Sering ditiru, tidak diulang. Oil Catch Tank paling di pasaran hanya terdiri daripada bekas yang kosong dengan 2 pelabuhan. Walaupun reka bentuk yang mudah boleh perangkap titisan minyak sedikit, Catch Can Oil baik-kejuruteraan dapat direka untuk memeluwap wap minyak dan perangkap minyak di dalam bekas. Oil Catch Tank.
Satu reka bentuk ujian terbukti menggabungkan mesh keluli dan pemeriksaan mekanisme tahan karat yang bertindak seperti maze untuk mengumpul dan memeluwap wap minyak. Apabila wap minyak terpeluwap menjadi titisan cecair, ia akan jatuh ke bahagian bawah tin. Di samping itu, pemasangan bahagian direka khas untuk menyimpan sebarang cecair daripada memanjat keluar lubang keluar semasa keadaan pemanduan agresif. Anda akan kagum dengan berapa banyak minyak Catch yang direka dengan baik dan kejuruteraan dapat akan menangkap! Jangan berpuas hati dengan pembungkusan yang kosong tanpa apa-apa sesekat dalaman dan sistem koleksi. Kekurangan sistem sesekat berkesan membolehkan minyak akan ditarik secara langsung melalui pancarongga pengambilan.
Sebagai perbandingan, "O-Reilly" atau "Autozone" pemisah minyak, ia akan, dan tidak menangkap sedikit minyak tetapi majoriti masih mendapat masa lalu ke dalam pengambilan.
Apa kata pengeluar kereta menggabungkan sesuatu yang serupa? Kos dan penyelenggaraan tambahan dianggap sesuatu yang TIDAK akan diterima oleh pasaran umum (walaupun ia semudah penyaliran tin pada setiap perubahan minyak).
Dasarnya adalah ini: Sistem OEM melakukan pekerjaan yang besar untuk memenuhi standard pelepasan dan mengeluarkan bahan cemar berbahaya, tetapi akibat yang tidak diingini ialah minyak yang ditarik ke dalam caj pengambilan. Untuk enjin untuk menghasilkan jumlah maksimum tenaga setiap letupan (A / F dalam kebuk pembakaran) yang anda mahu udara & bahan api sahaja ... jumlah .any minyak dalam campuran ini akan menghalang letupan menyebabkan kurang tenaga dibebaskan, letupan, dan karbon pembentukan. Memerangkap dan mengeluarkan minyak ini sebelum ia masuk ke dalam kebuk pembakaran adalah penyelesaian tunggal kepada mengekalkan kecekapan maksimum dan mengelakkan pembentukan karbon yang berlebihan. A direka dengan betul dan dipasang Oil Catch Tank dapat menyelesaikan masalah ini.
Ini menunjukkan berapa banyak minyak boleh terperangkap di antara perubahan minyak. Jangan biarkan minyak ini membuat jalan ke dalam pancarongga pengambilan anda.
Oil Catch Tank
Ulasan
Catat Ulasan